E-Ticaret Site Yönetimi – Nasıl Yapılmalı?

Günümüzün satış ve pazarlama araçları olan e-ticaret site yönetimi profesyonellik isteyen bir iş. Bunun için de desteğe ihtiyacınız olabilir. Siteniz kurulduktan sonra nasıl yönetilmeli ve sanal dünyadaki rekabete nasıl ayak uydurmalı, merak ediyorsanız, yazımızı okuyunuz.

Firmalar ürün ve hizmetlerinin tanıtıldığı e-ticaret sitelerine oldukça önem veriyor. Sadece kartvizit olarak görülmeyen siteler geliştirildiklerinde mükemmel bir sanal mağazaya dönüşüyorlar. Ancak bu durum çok kolay olmuyor.

En basit sektörlerde bile binlerce e-ticaret sitesi var. 1000 tane saat satan siteden sadece 10 tanesi Google ana sayfada yer alabiliyor. 5’i ise alışveriş yapmaya değer siteler. Peki, geriye kalan 995 site sahibi ne yapacak? İşte bu durumda karşımıza e-ticaret yönetimi çıkıyor. Bu sürecin nasıl işlediğine gelirsek:

Sektör analizi ve takibi

Sektörünüzün ihtiyaçlarını analiz etmeli ve stratejinizi buna göre belirlemelisiniz.

Ürün girişleri ve takibi

Ürünlerinizin girişlerini gerekirse yardım alarak yapmalısınız. Kaliteli fotoğraf çekimleri ile görsellerinizin tasarıma uygun bir hale getirilmesi en önemli konu. Etiketleme, boyutlandırma gibi teknik işlemleri gerçekleştirmeli ve müşteriye alacağı ürünü tanıtmalısınız. Ayrıca açıklamalar, özellik tanımlaması, ek görseller de eklenmelidir.

Unutulmaması gereken en önemli konu müşterilerin karar almasında sitede göstereceğiniz yazılı ve görsellerin etkili olduğudur. Bu nedenle dolayı ürün tanıtımları oldukça profesyonelce hazırlanmalıdır.

Kategori ve açıklama

Sitenizde sattığınız ürün kategorilerine uygun içerikler yer almalıdır. Örneğin kalem satıyorsanız, kalemlerin kullanımları ile ilgili bilgi verebilen bir içerik sayfalarınız olmalıdır. Yani blog sayfaları ihtiyacınız olan.

Reklam çalışmaları

Satışını yaptığınız ürünler ile ilgili reklam kampanyaları oluşturmalısınız. Google, Facebook gibi mecralarda yayınlayabilirsiniz.

Optimizasyon Çalışmaları

E-ticaret sitesi yönetimi optimizasyon çalışmaları ile biraz daha kolaylaşabilir. Sitenize arama kriterlerine uygun optimizasyonu yaptırırsanız hedef kelimelerde ilk sıralarda gelebilirsiniz. İşin uzmanından destek almazsanız siteniz Google tarafından banlanmış (kaldırılmış) bir site haline de gelebilir.

Toplu mailing  

Müşterilerinize sürekli ürün ve kampanyalarınız ile ilgili mailler atmalısınız. Görsel ve yazılı sloganlar müşterilerinizin ikna olmasını sağlayacak, satışlarınızı artıracak.

Şikayet ve isteklerin takibi

Firmanız ya da web siteniz ile ilgili yapılan şikayetleri değerlendirmeli ve bu konudaki istekleri değerlendirmelisiniz. Bu nedenle hem sosyal medya hem sitenizin iletişim bölümünü, hem de şikayet siteleri, forumları sıklıkla kontrol etmelisiniz.

Güncelleme ve sosyal medya yönetimi

Düzenli olarak içerik ve ürün güncellemesi yapmalı, sosyal medyayı kullanarak reklamlar, paylaşımlar, aktiviteler ile sitenize ve firmanıza müşteriler çekebilirsiniz.

Site analizi ve müşteri takibi;

Ziyaretçileriniz en çok nelere bakıyor, hangi zamanlarda siteniz ziyaret ediliyor, satış grafikleri nasıl şekilleniyor, bunları analiz etmelisiniz. Ayrıca reklam ve paylaşımlarınızın nasıl etki ettiğini gözlemleyerek doğru analiz ile doğru yönlendirme yapabilirsiniz.

Görsel düzenlemeler;

Ana sayfada ve detay sayfalarında gösterilen görseller etkileyici ve dikkat çekici şablonlar şeklinde oluşturulmalıdır. Bu durum ziyaretçilerin sitede daha uzun zaman geçirmesi için önemlidir.

Kampanyalar ve özel indirimler

Kampanya ve özel indirim düzenlemek de müşteri çekebileceğiniz en etkili yollardan. Herhangi bir indirim sitenize giren kişileri ürünlerinizi alma konusunda ikna edebilir. Bu durum rakiplerinizin önüne geçmenizi de sağlar.

Güvenli alışveriş sağlama

Müşterilerinizin sizi tercih etmesi için alışverişlerde güvenlik mevzuuna üst düzeyde önem vermelisiniz. Kişisel bilgilerini koruma garantisi verdiğiniz kullanıcılar elbette sizden alışveriş yapacaklar.

Satış ve lojistik takibi

Satılan ürünlerinizin hazırlanması, adreslere sevk edilmesi ve teslim durumlarını takip etmeniz gerekiyor.

Raporlama ve analiz

Kullanıcı alışkanlıklarını ve en çok satan ürünleri takip etmeli, yorumları ve ziyaret istatistiklerini kontrol etmelisiniz.

E-ticaret nasıl olur? Sorusunudabu şekilde yanıt vermek mümkündür. Yukarıda bahsettiğimiz hususları harfiyen yerine getirirseniz başarılı ve kurumsal bir siteye sahip olur, rakiplerinizi geçer, gelirinizi katlarsınız.